Uchwała Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 26 maja 2010 roku (33/V/2010) powołała do istnienia szereg podmiotów, które niezależnie od siebie wdrażały rozwiązania projakościowe. Związane one zostały w jedną, spójną, ogólnouniwersytecką strukturę: Uczelniany System Doskonalenia Jakości Kształcenia (USDJK), którego cele, zadania, zasady i metody wdrażania obecnie reguluje uchwała Uchwała nr 38/III/2017 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 29 marca 2017 roku.
USDJK spełnia następujące zadania:
1) Doskonalenie oferty dydaktycznej oraz programów kształcenia z uwzględnieniem
potrzeb otoczenia społeczno-gospodarczego;
2) Kształtowanie postaw projakościowych w środowisku akademickim;
3) Rozwój kadry;
4) Prowadzenie projakościowej polityki rekrutacyjnej;
5) Informowanie o ofercie dydaktycznej i działaniach projakościowych.
Funkcjonowanie Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia opiera się na następujących zasadach:
1) Za realizację zadań systemu odpowiadają dziekani i kierownicy jednostek
pozawydziałowych, międzywydziałowych i wspólnych, prowadzących działalność
dydaktyczną, zwani dalej kierownikami jednostek;
2) Wsparcie w zakresie narzędzi realizacji zadań systemu oferuje Centrum Wsparcia
Dydaktyki
i Spraw Studenckich oraz Sekcja ds. Dydaktyki i Karier Akademickich CM;
3) Nadzór nad systemem sprawuje Rektor UJ.
Przewodniczącym USDJK jest Pełnomocnik Rektora UJ ds. jakości kształcenia.
Na poziomie centralnym UJ w ramach ciągłego doskonalenia systemu kszałcenia wykonywane są następujące badania: Ocena Zajęć Dydaktycznych, Ocena Pracy Administracji, Baromentr Satysfakcji Studenckiej i Monitorowanie Losów Absolwentów (ich szczegółowy opis, procedura przeprowadzania i raporty dostepne są tutaj. Wyniki przeprowadzanych badań są szczegółowo analizowane i wykorzystywane dla wdrażania rozwiązań projakościowych.