Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Aktualności

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Zachęcamy do obejrzenia fotorelacji z konferencji „Od serialu do soft power. Badania nad kulturą popularną”

Konferencja została zorganizowana przez Koło Naukowe PSC w dniach 24-25.05

W dniach 24-25 maja Koło Naukowe Porównawczych Studiów Cywilizacji UJ zorganizowało Ogólnopolską Konferencję Naukową pt. „Od serialu do soft power. Badania nad kulturą popularną”.

Podczas wydarzenia odbyły się liczne wystąpienia studentek i studentów Katedry, a także wykłady eksperckie dr Renaty Iwickiej oraz dr Agnieszki Mikrut-Żaczkiewicz.

Szczegółowy program konferencji można znaleźć tutaj.

Sztab konferencyjny: p. Kinga Budzyńska (organizator główny), p. Paulina Brzozowska (organizator główny), p. Liwia Cibis (organizator główny), p. Agata Brachmańska, p. Bartłomiej Małczyński, p. Beatrycze Piłat, p. Edyta Harężlak, p. Filip Bolicki, p. Grzegorz Kuczyński, p. Julia Marcinów, p. Kamila Drożdżyńska, p. Konrad Bojdo, p. Kornelia Suchan, p. Liwia Smoła, p. Marcel Kaczmarek, p. Marcelina Kocyła, p. Nana Afua Asante, p. Paulina Nicpoń, p. Weronika Zielińska, p. Wiktor ChmielewskiDziękujemy osobom zaangażowanym w przygotowanie konferencji i gratulujemy udanego wydarzenia!

Fotografie z konferencji naukowej "Od serialu do soft power...": 1 - zdjęcie z wykładu eksperckiego dr Renaty Iwickiej pt. “To trick or not to trick. Trickster w serialu Supernatural”; 2 - zdjęcie z wykładu pt. “Elementy świata arabskiego w świecie Arrakis”; 3 - zdjęcie figurki Paula Atrydy podczas prezentacji; 4 - zdjęcie z wykładu pt. “Aavegi, jaan meri - Ms. Marvel, MCU i walka z islamofobią”; 5 - zdjęcie z wykładu pt. “Kleopatra VII: marionetka patriarchatu czy ikona feminizmu?”; 6 - zdjęcie z wykładu pt. “Dziewczyńskość pożerająca swoje córki: obrazy nastoletnich przyjaźni, obsesji i morderstwa we współczesnej literaturze na przykładzie "Stargazer" Laurie Petrou”; 7 - dyskusja z prelegentami po pierwszym panelu; 8 - zdjęcie z wykładu pt. “Tradycyjne elementy i autentyczność w k-popie i k-hip hopie”; 9 - zdjęcie z wykładu pt. “Hermeneutyka jako strategia badania buddyzmu w popkulturze Azji Wschodniej. Wykorzystanie motywów buddyjskich w chińskiej grze Honkai: Star Rail”; 10 - zdjęcie z wykładu pt. “"Mark danced crazy!" - adaptacja i kontrowersyjna transkreacja gry Revelations: Persona na rynek amerykański”; 11 - zdjęcie z wykładu pt. “Przestrzeń semiotyczna serialu Dobry omen”; 12 - dyskusja z prelegentami po drugim panelu; 13 - widownia słuchająca wykładu eksperckiego dra Pawła Dybały; 14 - zdjęcie z wykładu eksperckiego dra Pawła Dybały pt. “Polityka w mandze, manga w polityce”; 15 - zdjęcie z wykładu pt. “Wizja przywództwa w filmie "Związek Zbawienia" jako element budowy wizerunku władz Federacji Rosyjskiej”; 16 - zdjęcie z wykładu pt. “Geralt - rycerz czy sarmata? Gra toposów i tradycji w Wiedźminie 3”; 17 - zdjęcie z wykładu pt. “Ewolucja kultury hip-hopowej. Analiza zachodzących przemian na podstawie teledysków i występujących w nich mobilności”; 18 - zdjęcie z wykładu pt. “Przeobrażenia oddziaływania kultury metalowej na przykładzie recepcji książki Jarosława Szubrychta "Skóra i ćwieki na wieki"; 19 - screen z wykładu eksperckiego dr Agnieszki Mikrut-Żaczkiewicz pt. “Zagadka rozwiązana! Historyczne seriale detektywistyczne jako narzędzie kulturowej soft power w Chińskiej Republice Ludowej”; 20 - screen z wykładu pt. “Filozofia grozy w powieści dla "kucharek i pokojówek" - o Opętanych Witolda Gombrowicza”; 21 - screen z wykładu pt. “Serial Infamia a wizerunek społeczności romskiej w Europie Środkowo-Wschodniej”; 22 - screen z wykładu pt. “Rola Vivienne Westwood w kształtowaniu się subkultury punkowej i inspiracje jej twórczością w kulturze popularnej”; 23 - screen z wykładu pt. “Motyw liminalności w grach komputerowych a święta przestrzeń”; 24 - zdjęcie z wykładu eksperckiego dr Angeliki Funek pt. “Trot - Intelektualiści, Gisaeng i okupacja”; 25 - screen z wykładu pt. “Od satanic panic do sensacji Baldur's Gate 3, czyli jak przez lata zmieniało się podejście społeczeństwa wobec fenomenu Dungeons & Dragons”; 26 - screen z wykładu pt. “Jak jako społeczeństwo zgaslightowaliśmy "Wiedźmina" do słowiańskości i dlaczego było nam to potrzebne?”.

Zobacz galerię zdjęć