Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Aktualności

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

CFP: Dyskursy gier wideo

2. Ogólnopolska Konferencja Naukowa
Dyskursy gier wideo

organizowana w ramach obchodów
15. rocznicy powstania Wydziału Humanistycznego AGH

w Krakowie, 2-4 czerwca 2016 r.

Badania nad grami wideo, jak i nad każdym innym medium, wymagają – oprócz kluczowych dla każdej dyscypliny naukowej studiów specjalistycznych – refleksji transdyscyplinarnej, uwzględniającej możliwie najszersze spectrum dyskursów współczesnej humanistyki. Niezależnie od tego, czy gry wideo uznaje się za medium narracyjne czy też nie, bezsprzeczny pozostaje ich doniosły wkład w kształtowanie kultury ponowoczesnej, dający się odczuć zarówno podczas częstokroć zbyt emocjonalnie angażujących debat medialnych, jak i w refleksji uniwersyteckiej, coraz częściej stającej wobec konieczności przeformułowania granic istniejących dyscyplin naukowych. Mając to w szczególności na uwadze, organizatorzy 2. Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Dyskursy gier wideo zapraszają naukowców, przedstawicieli branży growej, dziennikarzy, doktorantów i studentów do podjęcia transdyscyplinarnej refleksji nad:

  • narracyjnymi, kulturowymi i krytycznymi metodami badań gier wideo;
  • teorią i filozofią gier wideo (zwłaszcza: kognitywistyka, hermeneutyka, fenomenologia, szeroko pojęta ponowoczesność i post-/transhumanizm);
  • krytyką gier wideo i nowymi formatami dziennikarskimi (let's play, longplay, unboxing, game movie with/without commentary) ;
  • wkładem osobowości internetowych w krytykę gier wideo (np. Feminist Frequency, Angry Joe Show, The Cynical Brit, Clueless Gamer etc.);
  • etyką i polityką gier wideo (Gamer Gate) ;
  • teorią i filozofią światów wirtualnych;
  • imersją, interaktywnością, telematycznością i teleobecnością (także w zastosowaniach praktycznych, jak OculusRift, IllumiRoom czy HoloLens);
  • światotwórstwem w grach wideo (projektowanie otwartego świata, level design areplayability, lore, franchised universe, zawartość edycji kolekcjonerskich);
  • grywalizacją (gamification) i nurtem serious games;
  • grami wideo w badaniach ludologicznych;
  • grami wideo w perspektywie antropologiczno-kulturowej;
  • grami wideo w mediach, dyskursie pedagogicznym i telewizji;
  • dyskursami gier wideo (postkolonializm, dekonstrukcja, feminizm, gender studies, queer studies, men studies, ekokrytyka, animal studies etc.);
  • kulturą e-sportu;
  • funkcjonowaniem gier wideo w dydaktyce uniwersyteckiej;

Niezależnie mile będą widziane również case study gier komputerowych i gier wideo w świetle wyżej wymienionych zagadnień.

Ostateczny termin nadsyłania abstraktów na adres dyskursygierwideo@gmail.com mija 30 kwietnia 2016 roku. Na podany adres prosimy przesłać dokument w formacie edytowalnym (.doc, .docx, .rtf) zatytułowany wg schematu "Imię Nazwisko, Tytuł wystąpienia" i zawierający:

  • abstrakt (max. 600 słów);
  • notę biograficzną (max. 80 słów), zawierającą aktualną afiliację, tytuł naukowy oraz profil badawczy
  • numer telefonu oraz korespondencyjny email.

Na pokrycie kosztów związanych z organizacją konferencji przewiduje się opłatę konferencyjną w wysokości 350 zł, którą należało będzie uiścić najpóźniej do 20 maja 2015 r. Ośrodek Badawczy Facta Ficta przewiduje dwa granty zwalniające z opłaty konferencyjnej (registration fee waiver). Warunki otrzymania grantu opisane są w regulaminie na stronie: factaficta.org/granty

Organizatorzy przewidują publikację pokonferencyjną w formie recenzowanej monografii Dyskursy gier wideo w serii „Perspektywy Ponowoczesności" (udostępnionej w Centrum Otwartej Nauki na licencji CC BY 4.0) lub numerów monograficznych punktowanych czasopismach naukowych, które zdecydują się na współpracę z komitetem organizacyjnym. 

Więcej informacji: dyskursygierwideo.wordpress.com

 
Data opublikowania: 18.03.2016
Osoba publikująca: Wojciech Kosior