Artur Przybysławski, Buddyjska filozofia pustki, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2009.
Książka przedstawia rdzeń nauk buddyjskich, jakim jest filozofia pustki, na podstawie klasycznego tekstu Czandrakirtiego Wprowadzenie na środkową drogę (wraz z tybetańskimi komentarzami VIII Karmapy Mikjo Dordże i Dźamgona Miphama) oraz tekstów Nagardżuny (z komentarzami Czandrakirtiego i Dźamgona Miphama). W swej zewnętrznej warstwie przypominająca sceptycyzm filzofia buddyjska ukazana jest jako niezwykle konsekwentna procedura uwalniająca umysł od zbędnego filozoficznego balastu, który zamiast ukazywać rzeczywistość, tylko ją przesłania. Pustka okazuje się więc narzędziem, z którego korzysta się w imię niewyrażalnego doświadczenia rzeczywistości w całym jej bogactwie niedającym się zamknąć w żaden filozoficzny opis.
Spis treści
Wstęp, czyli 20 rodzajów pustki
Wprowadzenie: w drodze do pustki
Grecja - Indie
Grecja
Indie
Rozdział I Pustka rzeczy
Atomizm i jego krytyka
Pojęcie formy i krytyka koncepcji żywiołów
Krytyka pojęcia rzeczy, czyli rydwan, którego nie było
Podmiot iluzoryczny (skandhy)
Pustka rzeczy
Krytyka pojęcia czasu
Rozdział II Pustka istoty
Krytyka przyczynowości
Pustka istoty
Współzależność
Rozdział III Pustka nie-rzeczy
Rozdział IV Pustka innej rzeczy
Pustka pustki
Sceptycyzm i pustka przekroczenia skrajności, czyli o statusie filozofii środkowej drogi
Zakończenie, czyli pustka jest radością